Szkoła Podstawowa w Bieniowie

PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA - COVID - PROCEDURA

KONKURS WIEDZY EKONOMICZNO-FINANSOWEJ W RAMACH PROJEKTU FERIE Z EKONOMIĄ

Po zakończeniu II etapu projektu Ferie z ekonomią zespół uczniów w składzie: Alicja Poniedziałek, Sara Baryła i Kacper Cybulski przystąpił do konkursu wiedzy ekonomiczno- finansowej, który był przeprowadzany w dwóch kategoriach: indywidualnej i drużynowej. Uczniowie zmierzyli się z pytaniami z zakresu ekonomii i finansów, które nie były łatwe i wymagały dużo wiedzy nie tylko teoretycznej, ale również praktycznej.

Łącznie do konkursu przystąpiło 141 uczniów, spośród których w kategorii indywidualnej wyłoniono 20 laureatów. Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosiła 25, a dodatkowym elementem rywalizacji był czas odpowiedzi na pytania. Miło nam poinformować, że Alicja Poniedziałek zajęła I miejsce (24 pkt. w czasie 13 min. 52 sek.), a Sara Baryła- IV miejsce (21 pkt. w czasie 13.48). Obie uzyskały tytuł laureata.

Więcej…

KIEDY BYLIŚMY DZIEĆMI

Przy okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka przypominamy sobie jak to było, kiedy byliśmy mali...

Więcej…

KONCERT WOJSKIEGO

Natenczas Wojski chwycił na taśmie przypięty
Swój róg bawoli, długi, cętkowany, kręty
Jak wąż boa, oburącz do ust go przycisnął,
Wzdął policzki jak banię, w oczach krwią zabłysnął,
Zasunął wpół powieki, wciągnął w głąb pół brzucha
I do płuc wysłał z niego cały zapas ducha,
I zagrał…

W ramach lekcji języka polskiego uczniowie klasy VI analizowali utwór Adama Mickiewicza Pan Tadeusz. Tym razem wzięli na warsztat księgę IV Dyplomatyka i łowy, fragment Koncert Wojskiego. Na zakończenie mieli zaprojektować okładkę płyty nagranej przez Wojskiego. Oto efekty ich pracy.

Więcej…

ZACZAROWANE OŁÓWKI WIKTORII

Bardzo lubię rysować ołówkiem. Nigdy nie korzystałam z żadnych lekcji- wszystkiego uczę się sama, dlatego często poprawiam i poprawiam swoje prace. Na początku uczyłam się korzystać z różnej grubości ołówków, oglądałam wiele prac i czytałam o technikach szkicowania. To moja odskocznia od codzienności, która mnie uspokaja i poprawia humor. A to, że zrobię coś całkiem sama jest w tym rysowaniu najlepsze i daje mi ogromną satysfakcję. Jedni wybierają sport, inni muzykę. Ja mam swoje ołówkowe zwierzęta. Zapraszam do oglądania.

Wiktoria Lubańska, kl. 8

Więcej…

BAŚNIOWA WYOBRAŹNIA

Nie wiadomo dziś wcale,
Co się śniło Bajdale?
Lecz wiadomo, że szpecąc przystojność przestworza,

Wylazł z rowu Dusiołek…

Dlaczego od wieków ludzie tak chętnie czytają baśnie? Nad tą kwestią zastanawiali się uczniowie klasy VII podczas omawiania utworu Bolesława Leśmiana Dusiołek. Przy okazji pracy nad tekstem powstały portrety tytułowego Dusiołka.

Więcej…

FERIE Z EKONOMIĄ - KONKURS PROJEKTOWY

W II etapie projektu Ferie z ekonomią uczniowie przygotowywali pracę konkursową w postaci projektu modelu biznesowego przedsięwzięcia dla lokalnej społeczności. Celem konkursu było pogłębienie zainteresowań młodzieży zagadnieniami ekonomicznymi, sprawdzenie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy ekonomicznej, w tym tej zdobytej podczas zajęć prowadzonych w czasie ferii zimowych, utrwalenie jej oraz kształtowanie umiejętności funkcjonowania uczniów w warunkach gospodarki rynkowej. Nasi uczniowie przygotowali model biznesowy baru sushi na wynos: Sushi kusi, kusi sushi.

Stworzyliśmy szablon startowy modelu biznesowego, składający się z dziewięciu bloków: segmentacja klientów, propozycje wartości, relacje z klientami, kanały dystrybucji, kluczowe zasoby, kluczowe czynności, kluczowi partnerzy oraz struktura kosztów i przychodów. Prezentacja naszego modelu znalazła uznanie jury konkursowego i zostaliśmy jednym z 5 laureatów konkursu (wybranym spośród 50 szkół z całego kraju).

W nagrodę laureaci otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz dodatkowo odbędą warsztat online z Panem dr. Dariuszem Danilewiczem, wykładowcą na prestiżowej polskiej uczelni- Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i koordynatorem merytorycznym projektu.

GALERIA ŻYWYCH OBRAZÓW 2020

W czasie, gdy wszystkie instytucje kultury są zamknięte, wielbiciele sztuki na całym świecie starają się odtworzyć ulubione obrazy we własnych domach. Uczniowie naszej szkoły, zachęceni publikacjami w Internecie, w ramach zajęć zdalnych z plastyki dołączyli do akcji. Przez trzy tygodnie pracowali nad projektem dokonując wyboru i swojej własnej interpretacji dzieła sztuki. Warunkiem było wykorzystanie materiałów i przyborów, które mają w domu oraz przygotowanie krótkiej informacji o wybranym dziele. W ten sposób po raz kolejny w naszej szkole powstała galeria żywych obrazów.

Sylwia Lenda

Więcej…

CO SŁYCHAĆ W KLASIE I?

W czasie kształcenia zdalnego uczniowie klasy I wykonywali ciekawe prace, m. in. pisankę wielkanocną i zajączka. Poznawali litery i głoski. Planowali własny tydzień. Przygotowywali zdrowy posiłek. W ramach edukacji przyrodniczej prowadzili hodowlę i obserwację roślin. W ostatnim czasie przygotowali różane drzewko szczęścia dla swoich mam.

Irena Andruszkiewicz- Baryła

Więcej…

Strona 3 z 8

PROGRAMY I PROJEKTY (Z)REALIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ